Canvas Logo Canvas Logo
Ad
  
  • HOME
  • ABOUT
    • PURPOSE
    • STRUCTURE
    • STAFF
  • LEARNING MATERIALS
    • SUGGESTED BIBLIOGRAPHY
  • CONTACT

SUGGESTED BIBLIOGRAPHY

Center for Teaching and Learning
  1. Home
  2. Learning Materials
  3. Suggested Bibliography
  • Rizos, I., Kolokotronis, G., & Papanikolaou, A. M. (2023). Investigating the effectiveness of Flipped Classroom model in a Mathematics Education course in Greece. Journal of Mathematics and Science Teacher, 3(1), em021.
  • Kedraka, K., & Rotidi, G. (2017). University Pedagogy: A New Culture Is Emerging in Greek Higher Education. International Journal of Higher Education 6(3), 147-153.
  • Γουγουλάκης, Π., & Οικονόμου, Α. (2014). Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική. eκπ@ ιδευτικός κύκλος, 9-48
  • Kedraka, K., & Kaltsidis, C. (2020). Effects of the covid-19 pandemic on university pedagogy: students 'experiences and considerations. European Journal of Education Studies, 7(8).
  • Raikou, N. (2019). Teacher Education at the forefront: Long-term study through the prism of University Pedagogy and Transformative Learning theory. European Journal of Education Studies, 7(8).
  • Clark, L. B. (2018). ). Critical pedagogy in the university: Can a lecture be critical pedagogy?. . Policy Futures in Education, 16(8), 985-999.
  • ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, Π. (2009). Ο εκπαιδευτής στην εκπαίδευση ενηλίκων . Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 5(1A), 210-221.
  • Κοντάκος, Α., & Γκόβαρης, Χ. (2011). Εκπαίδευση Ενηλίκων. 3. Διδακτική στην εκπαίδευση ενηλίκων..
  • Σιδερή, Σ. (2020). Εκπαίδευση ενηλίκων: στόχοι και πολιτικές.
  • Πρακτικά Συμποσίου Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής.
  • Αποστολάκη, Ν. (2020). Εκπαίδευση Ενηλίκων με Δυσλεξία.
  • Πασσά, Ε. Ε., & Κουγιουρούκη, Μ. Μ. (2020). Η συμβολή του ρόλου των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των σύγχρονων διδακτικών μεταρρυθμίσεων. Η σημασία της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Παιδαγωγική επιθεώρηση, 70.
  • Τζώτζου, Μ., Πούλου, Μ., Καραλής, Θ., & Υφαντή, Α. (2022) Κριτική αναζήτηση ενός σύγχρονου ‘ολιστικού-μετασχηματιστικού’μοντέλου επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στον 21ο αιώνα. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 8.
  • Ρακιτζή, Κ., Μπότσογλου, Κ., & Ρουσσάκης, Γ. (2020). Η εφαρμογή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης (flipped Classroom) στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: ο λόγος στους φοιτητές. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 16(1), 132-144.
  • Su, F. (2019). Blended learning pedagogy in higher education. The Encyclopedia of educational innovation.
  • Burke, P. J., & Crozier, G. (2013). Teaching inclusively: Changing pedagogical spaces. Report submitted to the Centre of Excellence for Equity in Higher Education (CEEHE), University of Newcastle, Australia.
  • Khedkar, P. D., & Nair, P. (2016, December). Transformative pedagogy: A paradigm shift in higher education. In Proceedings of Third International Conference on Multidisciplinary Research & Practice (pp. 332-337).
  • aves, M. (2011). The relevance of learning styles for international pedagogy in higher education. Teachers and Teaching, 17(6), 677-691.
  • Lock, J., Kim, B., Koh, K., & Wilcox, G. (2018). Navigating the tensions of innovative assessment and pedagogy in higher education. Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 9(1), n1
  • Jamieson, P., Dane, J., & Lippman, P. (2005). Moving beyond the classroom: Accommodating the changing pedagogy of higher education. In Refereed forum proceedings of the Australian Association for Institutional Research (pp. 17-23).
  • Cook, M., & Lischer-Katz, Z. (2019). Integrating 3D and virtual reality into research and pedagogy in higher education. IBeyond Reality: Augmented, Virtual, and Mixed Reality in the Library, 69-85.
  • Vereijken, M. W., & van der Rijst, R. M. (2020). Subject matter pedagogy in university teaching: How lecturers use relations between theory and practice. Teaching in Higher Education, 1-14.


Copyrights © 2023 Center of Teaching and Learning | University of Thessaly
ctl@uth.gr · 24210 74673 · 24210 74677